Rene Wedel og Nina Rikke Cederberg

Rene Wedel og Nina Cederberg – fernisering lørdag den 8/8-2020 fra 13-14, åbent til kl. 16.

Udstiller i perioden 8/8 - 30/8 2020

Rikke laver krukker og fade i raku brændt ler. Så længe hun kan huske tilbage har hun ”set” med hænderne. Tekstur, form og struktur har altid fascineret hende. Det er en gave og en leg for hende at forme leret.

Med udgangspunkt i naturens elementer ler, ild og vand udforsker og udfordrer hun rakuens vildskab. Raku er en japansk brændingsteknik. I processen kaldes smukke krakeleringer frem.

René er kunstfotograf og skaber mere billeder end han fotograferer. Han elsker billeder med følelser, mystik, historier og skæve vinkler - og billeder, hvor der leges med planerne. Det er meget arkitektur, interiører og byrum, han bruger som afsæt. Det er billeder, der ikke kun er pæne, hvor dine øjne udfordres, og hvor der måske gemmer sig en historie.

René har vundet priser i både danske og internationale konkurrencer, er medlem af landets største fotoklub Downstairs og har udstillet flere steder i København og omegn.

Raku af Nina Cederberg
Foto af Rene Wedel
Vores formand Vibeke Nielsen byder velkommen til Ballerup Kunstforenings første udstilling, med Nina Cederberg og Rene Wedel, efter vi igen må holde åbent. (Vi har ligesom mange andre haft lukket p.g.a. Corona.
Nina Cederberg fortæller lidt om sin kunst med fremstilling af Raku.
Kunstfotograf Rene Wedel fortæller hvordan han fremtryller sine skønne billeder.
Indkøbt af Ballerup Kunstforening til udlodning i 2021. Den røde isdame. (60x95cm)
Indkøbt af Ballerup Kunstforening til udlodning i 2021. Gasadalur-kysten. 57x75cm
Indkøbt af Ballerup Kunstforening til udlodning i 2021. Gennem muren. 60x95cm
Indkøbt af Ballerup Kunstforening til udlodning i 2021. Raku.
Indkøbt af Ballerup Kunstforening til udlodning i 2021.